meh klik cni :)

kengkawan Blog

Tuesday, January 11, 2011

taman pertanian malaysia,,,,,

hurmm anda tahu taman pertanian malaysia???? mgkin ad yang tahu dan ada juga yang masih tak

tahu,,,,,dulunya terletak di bukit cerakah dan skarang tlah bertukar nama iaitu bukit cahaya tetapi masih lagi

terletak di.Shah alam...selangor....

kebanyakkan tmpat disitu agak terbiar la mksud nya kurang meriah berbanding waktu dulu,,,,kawasan ni

dulunya merupakan kwasan pelancongan yang femes pada masa itu,,,sekarang dah kurang lar,,,,

kat taman ni terdapat taman herba,taman 4 musim,sawah padi, kincir angin n mcm,,,2 lg lar,,,,,

basikal juga boleyh disewa disini untuk tujuan rekreasi dan untuk mengelilingi kawasan di dalam taman

pertanian ini,,,,bagi yang xnak sewa basikal jangan risau bas ad disediakan untuk pergi ke tempat2 menarik

disitu contohnya taman 4 musim,,,,,

bagi yang lebih gemarkan aktiviti berjalan kaki pon boleyh jugak,,,namun anda perlu berhati-hati kerana

terdapat monyet yang banyak dikawasan tersebut,,,,dan agak menakutkan,,,,,,(silap2 kene kejar ngan

monyet)hahaahah..

sewaktu cuti sem ni ak sempat la melawat taman pertanian ni dengan kawan2 ak,,,best la jugak,,tp kitorg

smpai pon lewat so dapat masuk taman 4 musim jela,,,,,,disebabkan taman ni tutup pada pukul 4.30ptg tp

anda blh berada dalam kwasan tu smpai pkul berapa pon,,,janji beli tiket untuk masuk b4 pkul 4.30pm.....:)

ok lar kalau nak rasai sendiri keseronokan tmpt2 sila lar pergi melawat yer,,,,,,,,,,

tourism malaysia- malaysia my second home.(#_#).............

No comments:

Post a Comment